måndag 30 maj 2011

före plugget

innan jag börjar plugga måste jag bara skriva av lite energi som jag har i mig. jag är så arg för tillfället, arg inombords liksom. frustrerad över hur jag allt som oftast bara låter folk behandla mig bäst de vill utan att jag tar något som helst ansvar för mina egna känslor. jag har liksom missat detaljen att jag har kontrollen och ansvaret inför mig själv även när det kommer till andra människor. jag kommer från och med nu säga ifrån när någon behandlar mig fel, orättvist eller bara utan att tänka efter. att ta i tu med känslor med en gång gör att man kan leva i nuet på ett helt annat sätt. jag vill ju leva i nuet. nu nu nu nu!
jag är arg på att jag inte insett det förrän nu, men jag är mest irriterad för att jag försatt mig i en jävligt jobbig situation. bah!

Inga kommentarer: