måndag 2 februari 2009

långsamt nät.

jag har en långsam nätuppkoppling, ch en dator som behöver tömmas på material för den fnukar inte riktigt som den ska! jag ligger i säbngen nu, det har jag gjort hela dagem, förutom förut när jag tog en dusch. för jag frös så. är sjuk som en gnu, men mår iaf mycket bättre idag än igår. jag har nästan aldrig varit med om nått liknande. var ju värre i lastbilen, men mest för att jag var ensam och inte hade någon toalett och så. själva sjukdommen är nog värre nu. tror att jag blev matförgiftad faktiskt. kanske av salladen eller av en bit kalkon. det var ju barnkalas i helgen. nere i skåne och det var ju fint och allt det där, men det slutade ju inte så roligt som sagt.
vi åkte i ner på fredagen och tog det lugnt, vi stannade hos lis kompis lena och tog en fika och sen åkte vi till lunas farmor och fick julklappar. luna alltså. så sov vi hos örjan, lunas farfar. som förövrigt måste vara den bästa farfaren någonsin. han leker så med luna att man blir avensjuk. om jag inte ens har den energin nu, hur fan kommer det se ut när jag blir ga.... mmm, *harklar mig* äldre?

sen på lördag blev det massa kalas med massa barn och massa mat. massa paket, och massa skrik. och en hysterisk clown. men det var fint också. det är väl deras grej det där, att vara hysteriska. både barnen och clownerna.

jag har gått ner tre kilo sen i lördagskväll. snabbbanting?