onsdag 26 mars 2008

här finns det massor att piinooa sig om!

för faktiskt, min käraste syster!
jag satte mig och funderade på det där sms:et, redan innan nu, när vi precis pratade om det, om L. det kanske är möjligt att du skickade det på kvällen? för i ärlighetens namn, jag minns inte. det är många sms jag inte minns. som jag läser på natten när jag sover, fast vaknar. vilket fall som helst kollade jag nyss, och jag hittar inte. jag kan ha raderat det, färdigläst, på natten och inte minns. eller? jag kan inte minnas. jag kanske gör bort mig?
är det kanske så min allra käraste syster, att jag alldeles i onödan, inte onödan, alldeles i mitt eget högmod är så säker på min sak, på din kärlek att jag försummar den. eller kanske inte försummar, men förväntar den. att jag inte reagerar lika starkt, men desto starkare den dag jag inte finner den. inte för att jag för nått på jorden skulle kunna tro att den ska försvinna. oh min allra käraste syster. jag älskar ju dig mer än du någonsin kan förstå.
du är ju som alltid min lilla storasyster!
jag har längtat så efter denna helgen att få leka så mycket med dig, om än med andra så bara du och jag. för det blir så sällan bara du och jag. även med andra, för alla andra... det är som med kärleken. jag kanske måste akta mig mer fr högmodet, det är en dödssynd och dödssynder är inte att leka med. man dör aav dem.
jag googlade dödsynder, nä, vad säger jag. jag googlade högmod, fann en förklaring:
"Högmod innebär en alltför stor självuppskattning och självhävdelse, motsatsen till ödmjukhet. Högmod betraktas i många kulturer som någonting klandervärt.(...)"
därifrån bar det dock vidare till en rolig del av förklaringen av dödsynderna, vilka de vanligaste färgerna och djuren som står för högmod är! "Högmod = violett och häst eller påfågel" PÅFÅGEL! jag är högmod!
det jag nog vil säga är att det är skönt att du älskar mig. och att det är skönt att höra! jag borde också oftare. jag fösöker också vara ärligare. en dag min li, en dag!
till er andra också! EN AV ALLA DESSA DAGAR!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh min allra finaste systeryster! Du var ju inte tvungen att förklara eller försvara! Jag tycker inte att du försummar, snarare att jag är dålig på att visa min oändliga kärlek till dig! Men jag ÄLSKAR dig mitt hjärta! Och ja, fan vad kul det ska bli i helgen! Så jävla gött! Du+jag liksom... Kan inte misslyckas!