torsdag 8 januari 2009

kajland?

jag har snorklat nu ocksa!
vid korallrev! fint det!
jag har massa fordomar om alla thaikvinnor, jag tror att alla ar prostituerade, och jag kanner att det borjar ta pa mina nerver, jag har inte ork till att tanka moraltankar varje gang jag ser en thailandsa, speciellt inte nar jag ar i thailand for de ar ganska vanliga har! jag vet inte vad det ar som har gjort att jag blivit san har men jag antar att det ar alla vietnamkrigsfilmer som har satt sina spar. inte sa logiskt eftersom jag antar att kvinnorna dar ar vietnameser...? jag kan nog dock erkanna att jag ar som precis alla andra svenssonsvenskar och ser inte skillnad pa olika manniskor i varlden, for mig finns det bara svarta gula roda vita turkar och tidaholmare. jag ska nog forsoka trana pa det dar. vidga min varld, och oppna ogonen! idag har jag skickat vykort, alldelels alldeles for sent antagligen, kommer komma hem fore dom, men det ar sa det ska vara nar man har varit utomlands tycker jag! och jag gillar monster, sa det var sa har det blev!
det finns massa schyssta internetcaffeer (vet fortfaranade inte hur man gor appostrofer) har, men det gar ju for farao inte att logga in pa msn eller skype pa natt av dom, sa nan direktkontakt blir det inget av har.... eller kom pa nu, vad heter den dar sidan, webmsn.... heter den sa? ska nog testa om den funkar! hade varit sa roligt att fa nan slags kontakt med nan snart! saknar er massor! vissa mer, andra minder, man jag saknar alla iaf! eller ja, kanske inte alla. men nastan alla. oh! typiskt mig att krangla in mig pa det sa det blir varsta grejjen, kunda ju stannat vid att jag saknar er massor, da hade ingen behovt sitta och fundera pa vem jag saknar mest. nu gor jag det ju igen, sa javla dum ar jag!

hhhhmmhm. (harklar mig)

idag ska vi bara ta det lugnt eftersom vi var ute igar och bluesade oss till max! saschysst liveband med skitglada thaifolk, de ar underbart!

nu ska jag nog ga a bada!

puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Men oj! här får man höra!! Kul att du kom åt din blogg iaf.. ska bli härligt att se dig... snart! Kul med ärligheten... den har jag klurat mycket på... den är inte helt lätt... men viktig, eller är den... hur ärlig ska man vara osv. ja, du vet i snart 50 år... har jag klurat, jag var helt ärlig när jag var liten, men då fick man mest skit för ärliga svar... det var lättare att bli oärlig eller inte säga vad man tycker "hålla käften och vara söt" ja, du vet! Det är allmänt bra att längta... oavsett hur mycket... människor blir tydligare när man är en bit bort...Puss! Isak hälsar med ett blött slick!