tisdag 7 oktober 2008

helgen blev lång med massa mys. lite egen mys så, det e viktigt vettö!

min helg började förra onsdagen och slutade igår eftermiddag. vissa skulle tilllochmed kalla det kväll. så lång var den, och den kändes lång fast jag hade massa roligt med mina vänner och med mina arbetskamrater. men väldigt trevligt med mig själv, och med den där killen som jag faktiskt tycker om att hänga med! jag var ju i fina vänners sällskap i torsdags men det visste ni ju redan! sen åkte jag till strömstad och gjorde staden där, eller mest bara rogers vardagsrum, en bit av hans kök och en ganska stor del av balkongen. men trevligt var det även om det kändes som om jag var den som upppskattade min skiva med svenska disney hits mest. det var nästan bara jag gtillochmed skulle jag vilja säga. sen var det lördag och jag var ensam och mådde så fint! och söndag så låg jag på soffan HELA DAGEN, och det var uuuunderbart! just det, jag fikade med lina i torsdags också, och tiina. i måndags var jag också bara soffpotatis, jag ääälskar soffpotatis.
idag har jag l'rt mig något nytt. att när man grävde fram gustaf vasas (eller ja, gustav eriksson vasa som han igentligen hette) skellett fick man reda på att han inte alls ser ut så som man har skildrat honom på de porträtt som finns av honom. han hade tydligen en ganska lite sluttande panna och ett gnska ordentligt undeerbett. men redan då visste man fördelarna med retuchering! jag har illustererat med en bild hur han antagligen såg ut! titta och njuuuut!

Inga kommentarer: