onsdag 12 november 2008

wilde

jag tycker mycket om böcker och jag bara avgudar ljudböcker, de ger mig en helt annan upplevelse än att läsa böcker, eftersom jag blir så fruktansvärt rastlös, eller ja snarare stressad av att läsa böcker, för då är det ju så mycket tid som försvinner. och visst jag kan se skönheten i att kunna koppla av till en bra bok.
men om man inte kan det då? om man bara kan `till en bra bok´. vad gör man då?
jag vet vad jag gör.
fast alltid när jag säger att jag läst en ny bok finns det nån viktigpetter som ska påpeka att jag faktiskt "bara" har lyssnat på den som om det inte är lika mycket värt med ljudböcker som med pappersböcker. JAG SKA SÄGA ER ALLA ATT DET ÄR BAR MYCKET BÄTTRE MED LJUDBÖCKER FÖR DET GÅR INTE ÅT LIKA MYCKET TRÄD!!! och jag tycker visst att det är samma sak. men det är som när jag beklagar mig lite lätt om de cirkus 63 timmars veckorna jag gör ibland och alltid får som svar, ah men det är ju så vi alla vanliga människor jobbar, 5 dagars veckor, du ska inte kklaga för att du får göra dom ibland. och nä, visst, ni gör 5 dagars veckor, och jag gör 3.5 men ni gör veckor som sträcker sig från 35-40 timmars veckor. och ni är hemma i er egen säng och kan träffa era vänner på eftermiddagrna, laga god mat kolla på tv. massa saker. mitt jobb är också riktigt och det är mina ljudböcker också!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bäst. KÄRLEK!

Anonym sa...

Jag vill bara lägga till ett extra "...och hör sen! BÖG!" till ditt inlägg eftersom jag håller med.