fredag 8 februari 2008

glansiga ögon, öppna fönster.

my new lucky number.

jag är glad idag. de glansiga ögonen är mest koskenkorva. mmm...
jag har ju blivit som ny under den senaste veckan, jag har frigjort massa saker, och upptäckt ännu en ny tova. jag har diskuterat och pratat och lysts upp. jag älskar, och låter det vara så. utan att tvinga och kväva, man måste släppa det man älskar för att vinna det som vår heliga ande gud fader sa. jag tror inte på nån gud. men "jag måste kämpa för mannen jag älskar, för annars förlorar även jag min tro." ungefär. det måste inte vara mannen. det kan vara vad som helst. f min f, som tror på mig, jag vill kämpa för oss, för du kanske är trött. "när du bara såg ett par fotsteg, då bar jag dig."
det är nytt allt det som kommer från och med nu, precis som det alltid har varit men annorlunda på ett sätt jag nte kan förklara. människan har alltid fria val, val som förändrar våran samvaro, tillvaro. var det gandhi? det var det va? som sa, om människan intalar sig själv tillräckligt länge att hon är oförmögen till något kommer hon heller aldrig kunna genomföra det.
det är nytt nu, och vi kommer klara det. alla. f, s, l, l, j... fler är det, men det går. jag lovar. och lättare än vad ni tror. jag vädrar här nu, för vi har rökt. så drack vi, sen gick dem, för det var sent, men imorgon är en ny dag, med nya, gamla människor, andra men likväl samma anledning. sen är det lördag, och det ska bli skönt.
jag ska märka mig, för livet, och för livet.

1 kommentar:

sarathyra sa...

älskade!
visst kommer vi klara det!
var och en för sig, tillsammans.
så som det måste vara.
när man inte kan leva med varandra, utan varandra.

och solen lyser idag