onsdag 30 januari 2008

böcker och bilar.

jag finns, det har jag sett på en skylt. och jag är nummer ett!
jag har blivit alldeles sjuk, man känner knappt igen mig. det finns en risk att jag överdriver lite, men det nekar jag helt blint till. idag fyller lunaliten år, hon blir en ganska stor tjej. är det så här fort livet ska gå, två år på några dagar, eller veckor, men ändå. om livet ska gå så här fort kommer det ju snart vara över... då måste jag nog skynda mig lite. just nu håller jag på och planera mina framtidshelger, för jag vill inte vara hemma massor nu. för jag känner mig allt lite utanför. jag gillar inte längre tidaholm, jag är inte uppvuxen i den mentalitet som finns där. även om min hemstad inte är så stor så är det ganska stor skillnad. jag vt inte om det här inlägget kommer bli publicerad, internetuppkopplingen är svajjig. det känns som om det var ett stort misstag att skaffa det här modemet, för tanken var ju att kunna kanske kolla på nån tv eller liknande här i lastbilen, men det blir nog svårt när jag inte ens kan lägga ut ett blogginlägg.
man ska inte betala ett underpris på salt. för den som är beredd att sälja sitt salt till ett underpris är antagligen i riktigt stort behov av pengar. om alla ändå kunde tänka så, då skulle allt se annorlunda ut.
jag är så trött nu att jag skulle kunna stupa. jag är sjuk, jag har ont, och vill inte längre tänka på alla tråkiga människor i min stad. usche.
imorgon ska jag gratta min skit, hon kommer nog bli glad, jag tror det iaf. hon kommer bli glad, jag får inte glömma batterierna. de bästa leksakerna är de som inte behöver batteri. hmmm... de bästa leksakerna är de utan batteri. det kanske är så, men kan det inte få vara roligt med batteri?
om jag lägger mig nu, på minuten så får jag sova länge, 10.5 timmmar. det vore skönt, men kan jag somna dierkt?
"tänka rätt är stort, tänka fritt är större", "konst och lära ger gunst och ära".
jag har lyssnat på snart tre böcker denna veckan, två har gjort mig glad, den trdje... ja kanske är det så att jag ahde fel inställning från början, eftersom jag har trott mig ogilla liza marklund utan att någonsin läst henne, jag vet inte alls varför men så har jag kännt. nu läser/lyssnar jag på den röda vargen, och jag gillar delar av den, men jag tycker inte om att följa flera olika personer samtidigt även om även jag har räknat ut att det sammanknýts sen, allt ihop, men nä. its nott maj pis off riding injojment!
god natt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gjorde du slut med staden på samma gång som ditt förhållande? Ibland kan man verkligen känna ett behov av att rycka upp bopålarna och känna en annan vind mot ansiktet. Ta duggregn till exempel, det är ju ett hemskt tråkigt väder många gånger men ibland är det mitt favoritväder. Det kan kännas så äventyrligt på något sätt, storslaget och melankoliskt. Med en inbygd längtan bort till blygrå hav där måsar skriker eller slättland med berg som reser sig obegripligt högt vid horisonten.

Det blev nog lite för mycket att fylla år för Luna. Hon verkade överfull med intryck hon inte kunde hantera. Helt plötsligt kom det en dag som var annorlunda mot alla andra hon minns. Det är nog bra att fira henne imorgon istället.

Kram!

Anonym sa...

japp, det är så det fungerar här, varför ska man hälsa på folk man inte känner? äh, det går över innan vi gifter oss, eller vad är det nu man säger? luna ville inte riktigt fylla år idag heller, var mest bara arg och slog, och kastade, mycket som igår vad jag förstår...