onsdag 2 januari 2008

nyårsnatt, galenskap etc. osv.


nyårsaftonen var ganska fin ändå, fast jag inte gillar högtider. jag åt ägg hos yvonne och så firade vi fyverkeri. de var jättefina och stora! det var en bra nyårskväll som helt klart hade kunnat sluta där, och jag hade varit nöjd. men klockan halv elva åkte jag till skövde för att träffa min frida och pussas med henne på 12 slaget. det var också jättetrevligt, med lite olika människor, bra som mindre bra. jag fick äntligen träffa fredriks kärlek jessica, det var trevligt. och en mycket fin nyårsgåva var att jag inte alls kände någonting konstigt alls när de pussades. jag insåg på väg till skövde att jag faktiskt aldrig sett honom pussa nån annan någonsin. så det hade ju kunnat kännas, men inte alls. inte någonting! skönt! sen var klockan mycket och jag ville åka hem. hanna följde med. det var underbart, hon är min underbart galna vän som gör mig alldeles förundrad. jag är så lycklig över att fått henne som vän. jag har nån konstig tanke om att man inte får bra vänner när man är äldre, vet inte vart det kommer från, men jag är ändå förvånad. hanna brände sig jättemycket i handen. det såg faktiskt riktigt illa ut. vi skulle så här smälla smällare så mina grannar skulle vakna mitt i natten. men hanna missade nått i instruktionerna och lyckades få en riktig krater i handen. not too pretty.

-------------------------------------------------------------------------------------
hanna stannade hela tisdagen, och vi mös med godis och film. sen sjäng vi singstar så det kändes som om jag aldrig skulle kunna prata igen! wunderbart! jag körde hem hanna, och sen åkte jag och kramades med frida, hjälpte henne å plugga och så. jag hämtade mina vantar jag glömde där förra veckan, glömde cigarett-etuit istället. idag städar jag, och tvättar, för det är sista lediga dagen nu. imorgon ska jag vara back in business, som vi brukar säga här hemma!
igentligen kanske jag borde vara hemma för jag är fortfarande sjuk. men vad gör man inte för karriären?
titta min lymfkörtel syns fortfarande utanpå!

Inga kommentarer: