söndag 6 januari 2008

beautiful day

idag var verkligen en beautiful day! jag gick ju på spelning idag, med mitt favorit band ändå. jag fick vara deras personal groupie! jag var ju på fest idag, hos lillmadde och emil, det var trivsamt, jag och emil pratade lastbilar och om hur tjock man blir, sen åkte vi trångt i bilen, tidaholms-style bageget fram på stan så klart! det var trevlig mat på fyranhuset, och sen blandad rolig musik med dj:n... lite elvis, lite michael (jackson alltså), lite dolly, och några grymma "raggar rock" hits! blir det bättre? min alldeles egna mårten var där! jag introduserade honom för några nya dansmoves, sen diskuterade vi liv och politik. sen var han tvungen och byta om. inför spelningen. jag dansade och drack. de började spela. det är ändå underbart med ska, alla är så glada, och är de inte glada blir de glada! sen fick jag en låt dedikerad till mig! det var beautiful day! så enkelt att bli världens underbaraste tjej, en öl eller två, sen har man sitt på det torra. sen stängde de. men jag stannade kvar, ökade på mina groupie-poäng och såg grabbarna byta om. kanske inte en så exalterande upplevelse som det först kan låta som. backstage på fyran huset är pannrummet. de kan motionera där också.
nu ska jag sova och drömma, i am free like a bird! lallalalallallalalala!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter i allra högsta grad som att jag missade något väldigt viktigt... Eller så hade inte du upplevt kvällen lika underbar om jag varit med och stört ordningen.. Eller så hade vi haft en beautiful day ihop - antagligen... Det fanns ju tydligen biljetter kvar så jag blev lite putt för att jag missade något så bra och roligt!

Du bara måste berätta alla detaljer om detta senare! Har smsat dig angående att jag och Luna faktiskt är själva i eftermiddag/kväll då Johan tar sig själv till Jkpg!?! Jippii! Så om du vill, bara om du vill, (tillhör inte tjata-tills-Tova-ger-upp-gänget) får du mer än gärna leka med din systeryster och systerdotter som längtar efter dig varje dag... Vi älskar dig så mycket! Puss!

Anonym sa...

bajsunge