tisdag 18 december 2007

truckertova och kryptokid på äventyr, del två (triologi)


idag, tisdag har varit en spännande dag! steg upp vid halv sju-tiden, backade intill min trailer, och sen... jag lastade må ni tro. klockan halv nio avgick resan mot norge, hög spänning och förväntan låg i luften, det märktes väl på både mig och kryptokid. vi flög fram över vägen, vår lastbil blev till ett rymdskepp, från vilket man kunde se nästan hela världen! tills bilkön kom, bilkön är en ondis, som vi måste bekämpa flera gånger om dagen, vi vinner som aftast slaget, men för att vinna kriget har vi ännu en lång väg att gå! resan gick sedan ganska lugnt vi mötte vår vän cykelmongo, som precis som alltid stod och vinkade vid vägen, en bit innan strömstad. jag blinkade med helljuset så han fick sätta handen framför ögonen för att inte bli blind. (har ganska starkt helljus!) sen anföll han igen, bilkön, ondare och starkare än förra gånger, och nu var vi inte beredda, det blev en hård och lång kamp, men vi gick helskinande där ifrån. puh! i norge fick vi pepparkakor och julcola, det var mumspaket! och sen fick jag en julklapp av missbildo, han var förr på den onda sidan men efter en attack från sin egen sida, konverterade han och är nu genomgod! sen åkte vi hem till vårat deltidsnäste h-c. (halmstad-city) nu ska vi sova så vi kan bekämpa... ni vet vem... bilkön!

4 kommentarer:

sarathyra sa...

shit mageda!
vilket liv, vilket truckerliv.
du har det sannerligen inte lätt alltså...

Den Runda Mystiska Tjejen sa...

FAAAAAAN! jag trodde jag skulle få va först med att kommentera idag. men det var tydligen inte min tur nu heller. jag hade inget jag ville säga direkt. ville bara vinna..(för alla vet ju att det här är en tävling..eller?)

Anonym sa...

Åh nej! är det här också en tävling!?!?! Vem har highscore? Jag måste kanske inte komma överst p ålistan men jag måste slå Frida!

Månstråle sa...

OOOjaaaa, och jag leder big time!!! Nattis Tova, jag har suttit och petat med min hemsida ända till nu... pust och stånk, måste somna innan två iaf... Fan klockan står på halv sju... får nog ringa dagis imorgon bitti och ändra tiden, hmm...

Puss puss hjärtat love you!